Comunicare non-violentă și colaborare
Abundența informațiilor, imprevizibilitatea și viteza cu care se produc schimbările astăzi ne fac deseori să simțim că ziua e prea scurtă, că nu avem suficient timp, iar acest fapt ne provoacă emoții de agitație, iritare, stres, furie sau teamă că nu reușim să ținem pasul și să ducem la capăt tot ceea ce ne propunem. Trăim într-o lume plină de provocări, iar capacitatea de a comunica eficient, punând totodată în valoare relațiile noastre prin empatie și amabilitate, este una dintre ele. Acest lucru implică în mod necesar o bună înțelegere a emoțiilor trăite, alături de putința de a le gestiona într-un mod sănătos, care să nu deterioreze relațiile cu cei din jur.
Efectele comunicării nu se limitează la simpla receptare a unor informații. Nivelul de încredere, simpatie, afinitate și coeziune pe care aceasta le poate genera reprezintă fundamentul tuturor relațiilor interpersonale. La nivel organizațional, calitatea relațiilor e cea care face ca lucrurile să meargă bine, sau, dimpotrivă, pune obstacole în calea succesului unei echipe. Respectul, gradul de colaborare și de motivație, responsabilitatea și productivitatea la locul de muncă sunt toate rezultate ale comunicării. Iar pentru a obține efectele dorite, e recomandat să ne antrenăm capacitățile de identificare și exprimare a nevoilor proprii, de gestionare a conflictelor și de ascultare activă, de formulare concisă a cererilor, de a spune nu în mod asertiv și de a transmite feedback într-o manieră constructivă.
Prin tematica abordată, acest curs le prezintă participanților tehnici de comunicare non-violentă și le oferă instrumente de gestionare a conflictelor și de autoreglare emoțională în scopul de a le facilita înțelegerea de sine din perspectiva emoțiilor trăite, de a-i învăța să răspundă în mod constructiv la ele în interacțiunea cu ceilalți și de a rezolva eficient conflictele atunci când apar. Pe lângă acestea, exercițiile și activitățile cuprinse în program au scopul de a cultiva relații profesionale bazate pe respect, încredere și colaborare.
- îmbunătățirea abilităților de comunicare și de ascultare activă
- dezvoltarea abilității de identificare a sursei și a naturii unui conflict
- cultivarea unei abordări constructive a conflictului
- înțelegerea dinamicii conflictelor și aplicarea instrumentelor specifice de gestionare a acestora
- dezvoltarea abilității de autoreglare emoțională
- dezvoltarea abilității de exprimare a nevoilor proprii
- creșterea nivelului de coeziune și îmbunătățirea dinamicii de grup
Cursul se adresează adulților care doresc să își dezvolte abilitățile de comunicare și de gestionare a conflictelor pentru a-și îmbunătății calitatea relațiilor profesionale și a crește nivelul de coeziune între membrii echipelor.
Acest program este potrivit pentru cei care vor să învețe să își gestioneze emoțiile puternice care îi impiedică să comunice eficient și pentru cei care au nevoie să depășească anumite blocaje de comunicare.
1. . Comunicarea în viața personală și în viața profesională
Valori personale vs. valori profesionale
Tipuri de empatie: cum putem vedea lucrurile din perspectiva celuilalt?
Limbajul non-verbal
Roluri organizaționale și comunicarea pe linie ierarhică
2. Bariere în calea comunicării
Diferențe de percepție
Emoții greu de gestionat
Structura logică a emoțiilor
Sistemul OENA și autoreglarea emoțională
3. Strategii de comunicare non-conflictuală
Delegarea sarcinilor
Încrederea: cum construim relații solide?
Conversații delicate
Comunicarea prin e-mail
4. Conflict și rezolvare
Fereastra lui Johari
Cele 6 fundamente morale
Tipuri de abordări ale conflictului
Miza: câștigul sau relația?
Andreea Neagu este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării (licență în Comunicare și Relații Publice), a finalizat programul masteral de Comunicare și Publicitate la Școala Națională de Științe Politice și Administrative și cel de Istoria și Circulația Ideilor Filosofice la Facultatea de Filosofie din cadrul Universității din București.
În prezent, Andreea este doctorand în filosofie la Școala Doctorală a Facultății de Filosofie a Universității din București.
Cu experiență didactică în mediul universitar și cel al educației informale, Andreea a coordonat până acum seminare în cadrul Facultății de Filosofie, a organizat programe de training în mediul corporate pe teme precum depășirea obstacolelor muncii de acasă, facilitarea tranziției către un model de muncă hibrid, ce înseamnă succesul, precum și cursuri de dezvoltare personală în mediul educației informale: tehnici și strategii de argumentare, întrebări care ne frământă - o perspectivă filosofică.
Investiția include suport de curs online de tipul share screen, suport din partea trainerului pe durata parcurgerii cursului, diploma de participare.