Inițiere în constatarea și dimensionarea daunelor - Claim Expert Services

Data început
Data finalizării
Nr. de ore
120
Nr. de credite
0
Detalii curs

Etapa I – Înscriere:  1 - 7 februarie
În data de 10 februarie in intervalul orar 13:00-14:00 vom susține un seminar de prezentare a programului de pregătire inițială. 
Etapa II – Partea teoretică: 60 de ore
1. Cadrul legislativ privind desfășurarea activității de asigurare și de constatare a daunelor - 10 ore.
• În perioada 10 februarie - 13 februarie, cursanții parcurg materiale interactive (6 ore).
• În data de 13 februarie, în intervalul 13:00 – 17:00, domnul Petrișor Gorneanu va susține un seminar care include sesiuni de întrebări, discuții și explicații. Seminarul se va desfășura online în platforma Teams – 4 ore.
2. Elemente constructive și tehnologii de reparații pentru autovehicule și clădiri – 8 ore.
• În perioada 13 februarie - 19 februarie, cursanții parcurg materiale interactive (5 ore).
• În data de 19 februarie, în intervalul 13:00 – 16:00, domnul Ionescu Liviu va susține un seminar care include sesiuni de întrebări, discuții și explicații. Seminarul se va desfășura online în platforma Teams – 3 ore.
3. Dinamica autovehiculelor și cauzele accidentelor rutiere. Sisteme de siguranță ale autovehiculelor – 8 ore.
• În perioada 19 februarie - 25 februarie, cursanții parcurg materiale interactive (5 ore).
• În data de 25 februarie, în intervalul 9:30 – 12:30, domnul Ionescu Liviu va susține un seminar care include sesiuni de întrebări, discuții și explicații. Seminarul se va desfășura online în platforma Teams – 3 ore.
4. Sisteme de evaluare specializate – 8 ore.
• În perioada 25 februarie - 28 februarie, cursanții parcurg materiale interactive (5 ore).
• În data de 28 februarie, în intervalul 13:00 – 16:00, domnul Dinca Nicusor va susține un seminar care include sesiuni de întrebări, discuții și explicații. Seminarul se va desfășura online în platforma Teams – 3 ore.
5. Constatarea daunelor – 16 ore.
• În perioada 28 februarie - 7 martie, cursanții parcurg materiale interactive (10 ore).
• În datele de 3 martie și 7 martie, în intervalul 13:00 – 16:00, domnul Petrișor Gorneanu va susține câte un seminar care va include sesiuni de întrebări, discuții și explicații. Seminarele se vor desfășura online în platforma Teams, câte 3 ore fiecare.
6. Comunicare eficientă. Managementul conflictelor – 10 ore.
• În perioada 7 martie - 13 martie, cursanții parcurg materiale interactive (6 ore).
• În data de 13 martie, în intervalul 9:30 – 13:30, domnul Ionescu Liviu va susține un seminar care include sesiuni de întrebări, discuții și explicații. Seminarul se va desfășura online în platforma Teams – 4 ore.
Etapa III - Practică 60 de ore
7. 3 - 20 martie - Practică în Unitate Reparatoare (UR) – 30 de ore
• Practica se realizează într-o Unitate Reparatoare (UR), iar în zilele de 14 martie, 17 martie, 20 martie,  în intervalul orar 13:00 - 15:00, vor avea loc sesiuni de întrebări, discuții și explicații cu lectorii noștri prin intermediul aplicației Teams.
8. 12 - 27 martie - Practică în centrul de constatare și evaluare a daunelor – 30 de ore
• Practica se realizează într-un centru de constatare CLAIM Expert Services (CES are acoperire națională), iar în zilele de 21 martie, 25 martie, 27 martie, în intervalul orar 13:00 - 15:00, vor avea loc sesiuni de întrebări, discuții și explicații cu lectorii noștri prin intermediul aplicației Teams.
Etapa IV – Evaluare La finalul programului de pregătire profesională inițială, cursanții susțin:
• Test teoretic cu 40 de întrebări tip grilă, data limită este data la care se susține proiectul de practică, dar nu mai târziu de 31 martie. Se consideră finalizat testul la care se obțin minimum 32 de puncte din maximum 40.
• Test teoretic format din 50 de întrebări cu răspuns liber, data limită este data la care se susține proiectul de practică, dar nu mai târziu de 31 martie. Se consideră finalizat testul la care se obțin minim 40 de puncte.
• Susținere proiect practică conform Anexă STRUCTURĂ PROIECT TEHNIC – Susținerea proiectelor se poate realiza în zilele 31 martie, 2 aprilie, 3 aprilie, în intervalul orar 13:00-16:00, cu ajutorul platformei Teams.
 

Obiectivul cursului

Programul de pregătire profesională are ca obiectiv principal însușirea competențelor conform profilului ocupațional de Specialist Constatare Daune și anume:
• Întocmirea și gestionarea documentelor aferente dosarelor de daună, în format fizic și electronic;
• Aplicarea prevederilor legislative și contractuale în realizarea constatării și evaluării inițiale a avariilor, după verificarea îndeplinirii condițiilor minime necesare efectuării efective a constatării;
• Consemnarea daunelor constatate în Procesul-verbal de constatare;
• Propunerea soluțiilor tehnice pentru readucerea bunului la starea tehnică anterioară producerii evenimentului/riscului asigurat;
• Stabilirea rezervei de daună inițială, conform prevederilor legale în vigoare;
• Transmiterea constatărilor și recomandărilor referitoare la necesitatea efectuării unor investigații cu privire la producerea evenimentului/riscului asigurat;
• Utilizarea sistemelor de evaluare specializate precum și sistemelor informatice ale companiei;
• Furnizarea informațiilor corecte, complete, exacte și clare cu privire la natura serviciilor prestate;
• Gestionarea și evitarea eventualelor conflicte apărute în legătură cu activitatea sa în cadrul procesului de constatare a daunelor;
• Comunicarea cu toate părțile implicate și interesate în soluționarea prejudiciului;
• Verificarea documentelor prezentate la constatarea prejudiciului și solicitarea de documente și/sau date suplimentare pentru completarea dosarului de daună;
• Furnizarea informațiilor complete și documentate în vederea formulării răspunsurilor la solicitări, sesizări și reclamații primite de la petenți în legătură cu activitatea prestată;
• Colaborarea cu specialiști autorizați pentru stabilirea cauzelor și împrejurărilor producerii evenimentului;
• Respectarea termenelor stabilite de legislația aplicabilă în vigoare în legătură cu activitatea de constatare a prejudiciilor;
• Păstrarea confidențialității datelor care au legătură cu serviciile prestate;
• Utilizarea datelor și informațiilor fără urmărirea obținerii unor avantaje nejustificate de natură financiară, materială sau de altă natură;
• Evitarea potențialelor conflicte de interese.

Grup țintă

Programul de pregătire profesională inițială în constatarea și dimensionarea daunelor se adresează specialiștilor constatare daune sau persoanelor care doresc să dobândească competențele necesare pentru a practica această profesie. Pentru a participa la acest program de pregătire propfesională, cursntul trebuie să dețină cel puțin studii medii, absolvite cu diplomă de bacalaureat.

Tematica

Capitolul 1 - Cadrul legislativ privind desfășurarea activității de asigurare și de constatare a daunelor. 
1.1. Legislaţia aplicabilă
1.2. Activitatea de asigurare și de constatare daune 
1.3. Contractul de asigurare. Noțiuni generale. 
1.4. Contractul de asigurare RCA 
1.5. Reglementări cu incidență în activitatea de asigurare și constatare a daunelor

Capitolul 2 - Elemente constructive și tehnologii de reparații pentru autovehicule și clădiri. 
2.1 Elemente de construcție a autovehiculelor/clădirilor. Tehnologii de reparație
2.2 Principalele subansamble ale autovehiculelor
2.3 Tehnologii specifice de reparație a autovehiculelor/ clădirilor
2.4 Elemente de construcție a clădirilor
2.5 Clasificarea construcțiilor după destinație
2.6 Clasificarea construcțiilor după importanță
2.7 Tehnologii specifice de reparație a autovehiculelor/ clădirilor
2.8 Tehnologii specifice de reparații a clădirilor
2.9 Tehnologii specifice de reparație a autovehiculelor

Capitolul 3 - Dinamica autovehiculelor și cauzele accidentelor rutiere. Sisteme de siguranță ale autovehiculelor. 
3.1.1 Elemente de dinamica a autovehiculelor
3.1.2 Introducere
3.1.3 Stări de pericol datorate deplasării autovehiculelor în condiții diferite
3.1.4 Dinamica motocicletei
3.2.1 Elemente de dinamică a accidentelor rutiere
3.2.2 Accidentele rutiere din cauza imprudenței conducătorului auto
3.3.1 Sistemele de siguranță active și pasive ale autovehiculelor
3.3.2 Aspecte introductive
3.3.3 Siguranţa pasivă a autovehiculelor
3.3.4 Siguranţa activă a autovehiculelor
3.4.1 Metode de diagnosticare cu aparatură de specialitate
3.4.2 Automobile, aparatură, soft
3.4.3 Tipuri de aparate de diagnosticare specializate
3.4.4 Prelucrarea datelor
3.5.1 Studii de caz
3.5.2 Studiu de caz I - Simularea funcționării sistemului ABS pe diferite căi de rulare
3.5.3 Studiu de caz II
3.5.4 Studiu de caz III

Capitolul 4 - Sisteme de evaluare specializate. 
4.1 Prezentarea sistemelor de evaluare specializate a bunurilor utilizate la nivel național
4.2 Istoric
4.3 Definiție
4.4 Generalități. Context
4.5 Modul de lucru anterior utilizării sistemelor de evaluare specializate
4.6 Caracteristici ale sistemelor de evaluare specializate, electronice, pentru calcularea  costurilor de reparații auto
4.7 Dimensionarea avariilor și propunerea soluțiilor tehnologice pentru readucerea bunului la starea tehnică anterioară producerii evenimentului/riscului asigurat
4.8Utilizarea sistemelor de evaluare specializate în evaluarea bunurilor mobile
4.9 Prezentarea sistemelor de evaluare specializate în evaluarea bunurilor mobile
4.10 Studii de caz

Capitolul 5 - Constatarea daunelor. 
5.1 Noțiuni generale privind produsele de asigurare 
5.2 Procedura de constatare amiabilă de accident
5.3 Procedura privind stabilirea răspunderii și regimul probator
5.4 Analiza conformității dinamicii accidentelor cu avariile constatate și sesizarea fraudei
5.5 Avizarea daunelor
5.6 Documentele necesare a fi prezentate de păgubit/asigurat la momentul efectuării constatării daunei
5.7 Constatarea daunelor în asigurările non-auto
5.8 Prevederi privind activitatea de constatare daune în cazul asigurărilor obligatorii
5.9 Prevederi privind activitatea de constatare daune în cazul asigurărilor de transport (CARGO, CMR)
5.10 Prevederi privind activitatea de constatare daune în cazul altor tipuri de produse de asigurare
5.11 Procesul verbal de constatare
5.12 Colectarea documentelor şi procesarea documentelor în format hârtie
5.13 Constatarea daunelor la distanță
5.14 Constituirea rezervelor tehnice pentru activitatea de asigurare - daune avizate
5.15 Vătămări corporale
5.16 Frauda, înșelăciunea și criminalitatea în asigurări
5.17 Activităţi de reparaţii

Capitolul 6 - Comunicare eficientă. Managementul conflictelor. 
6.1.1   Comunicare eficientă
6.1.2 Definirea procesului de comunicare eficientă
6.1.3 Schema procesului de comunicare
6.1.4 Tipuri de comunicare
6.1.5 Stiluri de comunicare, în funcție de profilul psihologic al interlocutorului
6.1.6 Bariere  în  comunicare  –  factori  care  alterează  eficiența procesului
6.1.7 Ascultarea activă – cheia unei comunicări eficiente
6.1.8 Tipuri de întrebări utilizate într-o comunicare eficientă
6.2.1   Managementul conflictelor
6.2.2  Definirea conflictului
6.2.3 Cauze care pot genera conflicte în activitatea specialistului constatare daune
6.2.4 Câștigarea încrederii interlocutorului – soluție pentru evitarea sau reducerea riscului de apariție a conflictelor
6.2.5 Dezvoltarea abilităților de argumentare – soluție eficientă în gestionarea conflictelor
6.2.6 Tehnici de negociere adaptate tipologiei interlocutorului
6.3.1 Principii de desfășurare a activității specialistului constatare daune
6.3.2 Furnizarea informaţiilor privind activitatea derulată
6.3.3 Etica profesională în constatarea daunelor

Nume Trainer
Petrișor Gorneanu
Liviu Ionescu
Nicusor Dinca
Detalii Trainer

Petrișor Gorneanu este expert în domeniul asigurărilor și al constatării daunelor, cu o vastă experiență acumulată de-a lungul anilor. Începând cu anul 2008, Petrișor a ocupat poziții precum cea de Director Tehnic și Conformitate în cadrul Claim Expert GIE și Claim Expert Services SRL, coordonând activitățile de constatare și evaluare a daunelor auto și non-auto pentru societățile din cadrul grupului Vienna Insurance Group în România. Cu abilități solide de coordonare, a asigurat suport tehnic pentru rezolvarea sesizărilor și reclamațiilor, contribuind la dezvoltarea procedurilor tehnice și asigurarea conformității acestora cu prevederile legale și normative aplicabile.
Anterior, Petrișor a ocupat poziții similare în alte societății, întărindu-și expertiza în coordonarea și supervizarea activităților de constatare și evaluare a daunelor, dezvoltarea procedurilor tehnice și asigurarea suportului tehnic. Educația sa profesională cuprinde Facultatea Transporturi Specializarea Autovehicule Rutiere urmată la în cadrul Universitatea „Politehnice” București, un masterat în Finanțe, Contabilitate și Management Financiar Bancar și de Asigurări, urmat la Universitatea "Artefix", precum și diverse cursuri în domenii cheie, printre care Lean Six Sigma și protecția datelor cu caracter personal. Competențele dobândite au fost valorificate în industria asigurărilor, astfel încât Petrișor a obținut atestarea A.S.F. ca lector, a fost aprobat de către consiliul A.S.F. pentru poziția de Conciliator SAL-FIN în cadrul entității SAL-FIN și avizarea Consiliului Științific al ISF pentru poziția de evaluator de competențe profesionale pentru ocupația specialist constatare daune.
Petrișor a participat în echipa de elaborare a materialului didactic "Inițiere în constatarea și dimensionarea daunelor", fiind autorul capitolului V – "Constatarea daunelor". Totodată, Petrișor a fost Lector în cadrul programului de pregătire profesională cu același nume organizat de ISF.
 

Liviu Ionescu are o vastă experiență în domeniul managementului activităților de service auto și a constatării daunelor, manifestând, de asemenea, abilități solide în crearea și implementarea de programe complexe de pregătire. Cu o experiență profesională de peste 20 de ani, dintre care mai bine de 8 ani în funcția de Manager al Departamentului de Training în cadrul Claim Expert Services, parte a grupului Vienna Insurance Group, el coordonează cu succes activitățile departamentului, asigurând pregătirea teoretică și practică a specialiștilor constatate daune, și evaluarea competențelor acestora. Liviu se implică activ în dezvoltarea de noi proiecte în domeniul trainingului.
Educația sa profesională în domeniul mecanicii, având inclusiv un masterat și două licențe obținute la Universitatea Tehnică "Gheorghe Asachi" din Iași, stă la baza gestionării eficiente a activităților de service auto. De asemenea, Liviu deține certificarea de trainer și evaluator de competențe profesionale acreditat ANC, este Lector autorizat A.S.F., fiind implicat în furnizarea unei game variate de cursuri tehnice și de dezvoltare a abilităților interpersonale, atât în cadrul companiei Claim Expert, cât și în colaborare cu diverse entități din mediul de afaceri.
Prin pregătirea sa profesională în domeniul Autovehiculelor Rutiere și a experienței acumulate, ocuparea pozițiilor de conducere în cadrul Unităților Reparatoare pe care le-a coordonat, Liviu beneficiază de o bază solidă privind înțelegerea proceselor tehnologice de diagnosticare, evaluare a reparațiilor, restaurare și întreținere a autovehiculelor rutiere. Aceste competențe sunt completate de cunoștințele și abilitățile în comunicare și negociere.
 

Nicusor Dinca este un profesionist de încredere și un expert în domeniul asigurărilor, cu o carieră solidă și o vastă experiență în gestionarea daunelor. Având o implicare activă în echipa Claim Expert încă din 2009, Nicu a dobândit o înțelegere profundă a tuturor aspectelor legate de procesul de gestionare a dosarelor de daune.Cu o expertiză deosebită în evaluarea daunelor, Nicu a ocupat poziții de responsabilitate în cadrul companiei, fiind recunoscut pentru abilitățile sale remarcabile în utilizarea programelor specializate de evaluare, precum Audatex, Eurotax și DAT. De-a lungul timpului, a reușit să împărtășească cunoștințele sale colegilor, fiind implicat activ în instruirea noilor angajați în utilizarea sistemelor specializate de evaluare a daunelor. 
Nicusor Dinca este recunoscut în industriea asigurărilor pentru competențele sale remarcabile și angajamentul său pentru excelență. Certificările obținute pe parcursul carierei sale, inclusiv atestarea ca lector și specialist în constatarea și evaluarea daunelor, îl recomandă drept un lector de încredere și o resursă valoroasă pentru orice instituție sau organizație care își dorește să beneficieze de expertiza sa.

Investiție

Investiția pentru acest program este de 2000 lei/participant și include: acces la platforma online. Cursul se finalizează cu Certificat de absolvire, obținut doar dacă se întrunesc cumulativ următoarele:

  • Prezență totală (online ) de minimum 75%
  • Adeverințe de practică
  • Susținerea și promovarea unui test online
  • Pregătire și susținere proiect tehnic.

La investiția menționată mai sus se adaugă taxa de examinare la Centrul de evaluare a competențelor specialiștilor constatare daune (CESCD) de 708 lei/participant în vederea obținerii Certificatului de competențe.
Pentru detalii suplimentare și înscrieri vă rugăm să contactați Claim Expert Services, persoana de contact: Liviu Ionescu, e-mail: liviu.ionescu@claimexpert.ro,Tel. 0741.259.554

Preț cu TVA
2000.00 RON
Serie Certificat
IICSDDCES
Fara TVA
Nu