Stiluri de comunicare

Data început
Data finalizării
Nr. de ore
6
Nr. de credite
0
Detalii curs

Una din principalele cauze ale nereușitelor la locul de muncă este comunicarea ineficientă. Indiferent că e vorba despre o prezentare sau o negociere, de încercarea de a câștiga un client sau de a transmite informații precise care să orienteze echipa în direcția dorită, comunicarea este elementul care asigură reușita. Oricare ar fi profesia noastră, înainte de toate trebuie să știm să fim buni comunicatori. De aceea, e important să învățăm cum să ne reglăm în raport cu cei cărora ne adresăm, să construim relații și să cultivăm armonia în raporturile cu ceilalți, să fim flexibili și să ne adaptăm stilul de comunicare astfel încât să putem relaționa chiar și cu interlocutorii „dificili” sau „incomozi”.
Un bun comunicator știe că pentru a avea influență e necesar mai întâi să asculte cu atenție, să mențină contactul vizual și să descifreze indiciile nonverbale care i se transmit. Pe baza acestor aspecte el va opta pentru un anumit stil de comunicare, ce poate face diferența între un schimb reușit de mesaje sau un eșec.
Stilul de comunicare caracteristic fiecăruia dintre noi, adică cel pe care tindem să îl folosim cel mai des, se află în legătură cu tipul personalității noastre; totuși, aceasta nu înseamnă că suntem constrânși să comunicăm doar într-un anumit mod. Există metode prin care ne putem adapta ca să obținem o interacțiune eficientă cu cei care au stiluri diferite de al nostru. Acest lucru implică pentru început o bună cunoaștere de sine care face posibilă înțelegerea proprie în fața celuilalt; apoi, intervine capacitatea de identificare a stilului său de comunicare. Odată ce suntem conștienți deopotrivă de intenția noastră și a celuilalt în actul comunicării, ne va fi cu mult mai simplu să venim în întâmpinarea interlocutorului nostru și să îi transmitem în mod cât mai precis mesajul intenționat. Deseori, comunicarea nu reușește să își atingă scopul pentru că nu suntem conștienți de poziția de pe care ne adresăm unii celorlalți, de tonul și ritmul de vorbire pe care le folosim . 
Tematica abordată este cirmcuscrisă analizei stilurilor de comunicare cu scopul de a le permite participanților să identifice punctele forte și oportunitățile pe care fiecare dintre ele le oferă în diferite situații. Odată înțelese, aceste aspecte dezvoltă înțelegerea de sine și capacitatea de angrenare a interlocutorului în actul comunicării, astfel încât mesajul care se dorește a fi transmis să fie receptat cu succes. 

Obiectivul cursului

• Îmbunătățirea abilităților de comunicare interpersonală
• Dezvoltarea capacității de adaptare a stilului de comunicare la diferite situații 
• Dezvoltarea abilităților de negociere și motivare 
• Dezvoltarea capacității de a identifica și de a înțelege potențialele nevoi și dorințe ale interlocutorului în actul comunicării
 

Grup țintă

Adresat persoanelor interesate să înțeleagă impactul pe care stilul de comunicare îl are în relațiile interpersonale, să își dezvolte abilitățile de relaționare și să descopere cum pot adopta un comportament asertiv care să le permită să comunice cu profesionalism. 
Cursul este de interes pentru cei care conștientizează impactul dezvoltării lor în interiorul echipei, a cărei eficiență și valoare crește pe măsură ce fiecare dintre membrii săi își dezvoltă abilitățile de comunicare.

Tematica

Partea I
Tematică:
• Cum înțelegem stilul de comunicare? - activitate de grup
• Stiluri de comunicare 
• Identificarea propriului stil (chestionar)
• Cum ne adaptăm când lucrăm cu alte persoane? - activitate de grup
• Teoria fundamentelor morale
• Exprimarea și identificarea emoțiilor - activitate de grup

Partea a-II-a
Tematică:
• Bariere în calea comunicării
• Cercul contactului vizual - activitate
• Limbajul non-verbal 
• Inteligența emoțională și conștiința de sine
• Cum încurajăm implicarea în actul comunicării? 
• Cum formulăm întrebările potrivite? - activitate de grup

Nume Trainer
Andreea Neagu
Detalii Trainer

Andreea Neagu este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării (licență în Comunicare și Relații Publice), a finalizat programul masteral de Comunicare și Publicitate la Școala Națională de Științe Politice și Administrative și cel de Istoria și Circulația Ideilor Filosofice la Facultatea de Filosofie din cadrul Universității din București. 
În prezent, Andreea este doctorand în filosofie la Școala Doctorală a Facultății de Filosofie a Universității din București. 
Cu experiență didactică în mediul universitar și cel al educației informale, Andreea a coordonat până acum seminare în cadrul Facultății de Filosofie, a organizat programe de training în mediul corporate pe teme precum depășirea obstacolelor muncii de acasă, facilitarea tranziției către un model de muncă hibrid, ce înseamnă succesul, precum și cursuri de dezvoltare personală în mediul educației informale: tehnici și strategii de argumentare, întrebări care ne frământă - o perspectivă filosofică. 

Investiție

Investiția include suport de curs online de tipul share screen, suport din partea trainerului pe durata parcurgerii cursului, diploma de participare.

Preț cu TVA
475.00 RON
Serie Certificat
SDC
Fara TVA
Nu