Comunicare eficientă în viața profesională
Un curs interactiv, cu echilibru între informații teoretice și exerciții practice cu aplicabilitate imediată în viața profesională. Cursul le oferă participanților instrumentele pentru a putea exprima propriile opinii, sentimente, pentru a-și îmbunătăți relația cu ceilalți prin intermediul comunicării verbale, non-verbale și para-verbale.
Cursul se va desfășura pe parcursul a 3 zile: 25, 26, 27 octombrie, câte 5 ore pe zi, în intervalul 9.30 - 14.30.
- Dobândirea cunoștințelor necesare pentru folosirea comunicării asertive
- Cunoașterea principiilor de comunicare pe verticală și pe orizontală.
- Cunoașterea tehnicilor de adresare a întrebărilor eficiente
- Identificarea modului în care emoțiile personale influențează comunicarea cu ceilalți
- Înțelegerea principiilor ascultării active
- Optimizarea mesajului în funcție de ascultători (stiluri comportamentale diferite)
- Eficientizarea comunicării prin adaptarea la factorii externi
- Dobândirea abilității de a dezvolta propriile strategii de comunicare
- Însușirea principiilor de customer care.
Persoanele care ocupă funcții de midle și/sau top-management (indiferent de departament).
Persoanele aflate în funcții de execuție (mai ales cele aflate în departamentele care reprezintă liantul cu celelalte departamente ale companiei – de exemplu: Departamentul de Resurse Umane; persoanele al căror post presupune lucrul direct cu clientul).
Persoanele care doar ce au preluat o funcție de conducere și au nevoie să își consolideze poziția.
Nivel minim de experiență pentru participare în program: minimum un an de experiență în lucrul cu clienții sau în poziție de conducere echipă/departament.
1. Comunicarea Asertivă
- Asertivitatea - Definiție, beneficii, importanță – modul teoretic; exemple,
- Înțelegerea stilurilor de comunicare (asertiv, pasiv, agresiv, manipulator) – teorie, roll-play,
- Bariere personale în folosirea comunicării asertive - exemple; exerciții
2. Ascultarea activă și tehnică de punere a întrebărilor
- Tehnici de eficientizare a comunicării asertive – modul teoretic, exemple
- Ascultarea activă - teorie
- Mesajul - teorie și exemple
- Comunicarea paraverbală – exemple, exerciții
- Comunicarea nonverbală - exemple, exerciții
- Canalul de comunicare (avantaje/ dezavantaje) - teorie
- Receptorul și efectul – teorie și exemple
- Tipuri de întrebări (închise vs deschise) – teorie și roll-play
- Întrebări puternice – teorie și exerciții
- Strategia RAPID (Relaționare – Așteptări – Presupuneri – Itinerar - Da încredere)- exerciții
3. Abilități de relaționare pe verticală și pe orizontală
- Comunicarea organizațională – definiție, tipuri și caracteristici - teorie
- Abordarea de coaching – teorie și exerciții
- Cum este influențată comunicarea de emoțiile emițătorului și ale receptorului – teorie și roll-play
4. Stiluri comportamentale
- Comportamente – definiție și tipologii - teorie
- Observarea / cunoașterea partenerilor de comunicare – exerciții și roll-play
- Emoții vs. Rațiune – exerciții și roll-play
- Testul sincerității - exerciții
5. Customer Care (modul cu elemente teoretice, exemple, exerciții practice; roll-playuri)
- Ce înseamnă un serviciu de calitate – teorie și studii de caz
- Imaginea de sine și cea publică – teorie și exemple
- Apartenența la companie (nivelurile neurologice ale lui Robert Dilts) - teorie
- Beneficiile identificării obiectivelor personale cu obiectivele companiei - teorie și exemple
- Drepturile clientului - teorie și exemple
Irina Toma, Life & Executive Coach acreditat internațional; Trainer; consultant cu experiență vastă în susținerea de training-uri pe teme de soft skills, comunicare, leadership, coaching, vânzări; motivare echipă; team management și team coaching.
Investiția pentru acest program include: materiale curs, pauze de cafea/gustare, certificat de participare, validarea și înregistrarea creditelor.
Bonus: participanții la programul Comunicare susținute de Irina Toma vor putea participa gratuit la webinarul cu tema Mentorat și grup mastermind susținut de același lector.