MANAGEMENTUL ACTIVITATILOR ANTIFRAUDA IN ASIGURARI
Frauda in asigurari are un profund impact negativ asupra clientilor onesti obligati sa plateasca prime de asigurare mai mari cat si asupra asiguratorilor obligati sa aloce resurse materiale si umane suplimentare.
Cursul ofera posibilitatea de cunoastere, intelegere si insusire a tipologiilor de frauda si dezvolta abilitatile necesare pentru identificarea si folosirea avertizorilor de frauda care apar in activitatea de asigurari.
Sa ofere cursantilor:
1) cunostintele necesare pentru intelegerea fenomenului de frauda in asigurari;
2) premizele pentru cunoasterea principalelor tipologii de frauda si identificarea avertizorilor de frauda;
3) posibilitatea dezvoltarii unei culturi a onestitatii si a comportamentului etic in cadrul organizatiei;
4) formarea de cunostinte si abilitati in domeniu;
Cursul se adreseaza fara a fi limitativ:
1) specialistilor departamentelor tehnice din cadrul asiguratorilor sau al intermediarilor principali;
2) specialiștilor constatare daune/lichidatorilor de daune interesati in perfectionarea cunostintelor teoretice/practice cu o vechime intre 1-5 ani;
3) personalului antifrauda cu o vechime intre 1 - 5 ani;
- Prezentarea scopului si obiectivelor cursului.
- Definitia fraudei, a fraudei in asigurari si a factorilot de risc. Se vor prezenta notiunile din punct de vedere juridic cat si al entitatilor reprezentative la nivel european/american. Prezentarea principalelor tipuri si forme de frauda.
- Responsabilitate pentru prevenirea fraudelor: guvernanta, conducere, personal antifrauda, alte categorii de personal.
- Impactul Legii 129 din 2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, asupra activitatilor din asigurari.
- Costurile estimate ale fraudelor in asigurari in Europa si SUA, Exemple si comparatii pentru diferite tipuri de asigurari.
- Consecintele fraudelor in asigurari din punct de vedere financiar, social, moral.
- Tipologii de fraude in asigurari.
- Avertizori generali de frauda in asigurari. Avertizori generali comuni pentru asigurari de viata si asigurari generale. Avertizori generali comuni ( pentru asigurari auto si property ). Avertizori generali ( pentru asigurari property ).Rafinare Averizori generali – fine tuning. Exemplu de rafinare a unui avertizor de frauda.
- Cei 3 T : Team, Technology, Tools. Exemplu de frauda descoperita utilizand instrumente manuale si automate. Concluzii exemplu.
- Triunghiul fraudei. Introducere, elemente, folosire. Exemplul 1 – auto -Frauda de incredere. Concluzii. Exemplul 2 – human resources - Frauda de presiune. Concluzii.Exemplul 3 – viata - Frauda de rationalizare. Concluzii.
- Actiuni pentru descurajarea fraudei.
- Fiti duri la aparitia fraudei.
- Implementati procese eficiente de subscriere si gestionare a cererilor de despagubire.
- Utilizati tehnologia pentru a optimiza procesele.
- Studiu – Cele 4 fete ale fraudei in asigurari.
- Workshop – Exercitiu de aplicare a cunostintelor dobandite. Rafinare avertizori generali de frauda. Cursul contine exemple, studii si workshop.
Ovidiu este absolvent al Facultatii de Transporturi, sectia Autovehicule Rutiere si al unui program de Master in cadrul ASE cu specializarea Produse Finaciare in Asigurari, Cu o experienta de peste 23 de ani in asigurari a parcurs pasii carierei de inspector , sef serviciu, director, acumuland experienta in domenii precum: daune, antifrauda, sistem de control intern, reasigurari, etc. Ovidiu a fost o perioada indelungata membru in Comitetul Director al BAAR cat si Presedinte al acestei asociatii si membru in Comitetul Director al FPVS, activitati ce au contribuit la acumularea unei bogate experiente profesionale.
Sunt incluse: materiale curs, certificat de participare, taxa pentru validarea și înregistrarea creditelor.