Finanţe personale/ Managementul banilor
Programul oferă noțiunile de bază de care adulţii, fără cunoştinţe solide de finanţe, au nevoie să îşi planifice obiectivele financiare şi care îi ajută să pună bazele unei vieți financiare sănătoase. Participanţii vor primi concepte teoretice, instrumente, tehnici și metode pe care le pot aplica încă de la prima oră de curs în vederea luării de decizii financiare optime şi gestionării riscurilor generate de acestea.
Cursul va fi organizat online prin intermediul Zoom în data de 09.12.2024 în intervalul orar: 09.00-15.00
Principalele obiective ale programului sunt:
- Întocmirea şi urmărirea unui buget de venituri şi cheltuieli care să ajute la identificarea modalităţii eficiente de utilizare a resurselor financiare.
- Stabilirea unor obiective financiare realiste care îi ajute să îşi planifice mai bine resursele financiare pe termen scurt, mediu și lung.
- Evaluarea situației financiare prezente și identificarea unor metode de a economisi sau investi pentru atingerea anumitor obiectivele propuse.
Programul este adresat publicului larg, tuturor celor interesaţi să înţeleagă mai bine principiile de gestionare sănătoasă a resurselor financiare, celor care îşi doresc să ajungă la un statut de independenţă financiară. Programul este de interes şi pentru angajatorii care doresc să ofere personalului lor posibilitatea de a-şi dezvolta cunoştinţele financiare pentru o stare financiară sănătoasă pe termen mediu şi lung.
- Importanţa înţelegerii nevoilor şi a consumului
- Dorinţe versus nevoi
- Consumul şi comportamentul financiar
- Costul, preţul, utilitatea şi valoarea
- Finanțele și bugetul personal
- Obiective financiare
- Bugetul – instrument eficient de gestionare a resurselor
- Administrarea inteligentă a bugetului
- Principiul lui Pareto
- Planificare financiară
- Produse bancare utile
- Sistemul bancar
- Produse bancare (card, descoperit, online banking,convertabilitate etc)
- Riscuri asociate tranzacțiilor bancare
- Asigurări – mijloace de protecţie şi investiţie
- Riscuri şi asigurări
- Asigurare vs garanţie
- Tipuri de asigurări
- Elemente tehnice de interes pentru asigurat (primă, franşiză, excluderi, despăgubire etc)
- Tranzacţionarea pe piaţa de capital
- Riscuri şi investiţii
- Instrumente financiare
- Cum funcţionează bursa
- Investitori şi consumatori
- Pensii private – mijloace de economisire pe termen lung
- Sistemul de pensii din România
- Beneficiile Piloanelor II şi III
- Pensia ocupaţională
Cătălin Campeanu este licențiat în științe juridice, având o diplomă de master în Psihologie Organizațională şi Managementul Resurselor Umane şi absolvent al programului de management public - Young Professional Scheme, Cătălin Câmpeanu este specialist în resurse umane, cu o experiență de peste 20 de ani în dezvoltare personală şi formarea profesională a adulților, trainer autorizat ANC, beneficiind inclusiv de experiența acumulată în cadrul EIPA, European Institute of Public Administration, a ocupat diverse poziții de management în domeniu, incluzând Director adjunct al Institutului National de Administrație, vicepreședinte al Comitetului Sectorial Activități Financiare, Bancare, de Asigurări și membru al boardului EFICERT, European Financial Certification Organization.
Marian SIMINICĂ - Director executiv al ISF și profesor universitar doctor la Universitatea din Craiova, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, susține cursuri la disciplinele Analiză economico-financiară și Diagnosticul financiar al firmei și este conducător de doctorat în domeniul Contabilitate. Are o experiență bogată în managementul universitar, ocupând funcția de Prodecan al Facultății (2008 – 2012), responsabil cu cercetarea științifică și asigurarea calității învățământului, precum și pe cea de Decan, în perioada 2012 – 2016. A fost Vicepreședinte al Consiliului Director al Asociației Facultăților de Economie din România (2012-2016). Este membru al mai multor asociații profesionale din domeniul economic, respectiv: expert evaluator ANEVAR, fiind Secretar General al asociației în perioada 2016-2017; expert contabil, membru CECCAR; consultant fiscal, membru CCFR. Din anul 2014 este Vicepreședinte al Societății Române de Analiză Economico - Financiară (SRAEF). Din anul 2017 este membru al Comisiei CNATDCU ”Științe Economice și Administrarea Afacerilor”, iar din anul 2018 membru al Comisiei de experți permanenți ARACIS, contribuind la evaluarea externă a numeroase programe de studii de licență și masterat din domeniul economic. Are o vastă experiență în activitatea de cercetare științifică concretizată în publicarea a 7 cărți și manuale universitare, peste 60 articole în reviste de specialitate, dintre care 12 articole în reviste indexate Web of Science cu AIS nenul, participarea la conferințe naționale și internaționale, participarea la contracte de cercetare științifică ca director de grant sau membru în echipa de cercetare. Este recenzor pentru mai multe reviste indexate Web of Science și membru în comitetul de redacţie pentru mai multe reviste indexate în Baze de Date Internaționale. Direcțiile principale de cercetare sunt: performanțele financiare și riscurile întreprinderilor; analize economico-financiare sectoriale; modele de cercetare a comportamentului întreprinderilor.
Adrian Micu a absolvit Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați.
În prezent este profesor, conducător de doctorat și decan al Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea „Dunarea de Jos” din Galați. În calitate de membru al Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare este responsabil cu evaluarea tezelor de doctorat și de abilitare. Totodată, acesta este reprezentantul României la prestigioasa organizație internațională ”Academy of Innovation, Entrepreneurship, and Knowledge” ( https://www.aciek-academy.com/about-aciek/steering-committee/). A fost Keynote Speaker la Summit of Leaders la Summit of Leaders, organizat de Oxford Academic Union.
De asemenea, este autor și coautor a peste 120 de lucrări de cercetare și manager la o serie de proiecte de cercetare.
Investiția include suport de curs online de tipul share screen și suport din partea trainerului pe durata parcurgerii cursului, precum și diploma de participare.