Eticheta în mediul de afaceri românesc
Cursul propus este menit să formeze o clasă de angajați desăvârșiți, capabili să-și ajute angajatorul într-un mod diferit și să-și înțeleagă clienții în mod diferit.
Orice participant încheie cursul cu încrederea că este mai pregătit pentru următoarea masă de afaceri, că stăpânește mai bine următoarea prezentare publică, că poate participa la discuții cu oricine din orice industrie și că, în general, munca sa va deveni mai valoroasă.
- Creșterea profesională printr-o mai bună înțelegere a interacțiunilor umane: de la socializare strategică la arta conversației.
- Înțelegerea instrumentelor necesare pentru construirea unei bune reputații în mediul de afaceri.
- Cunoașterea bunelor obiceiuri la masa de afaceri și a comportamentelor potrivite la diferite evenimente de business.
- Dobândirea unor abilități concrete de comunicare eficace pentru mediul de afaceri (comunicare scrisă și small-talk la evenimente).
- Înțelegerea elementelor esențiale care alcătuiesc o imagine profesională (de la cum ne îmbrăcăm adecvat la cartea de vizită).
- Înțelegerea nevoilor specifice pentru îmbunătățirea mediului profesional românesc, de la implementarea unor măsuri pozitive pe termen lung pentru compania pentru care lucrăm până la bunele obiceiuri individuale.
Cursul se adresează tuturor managerilor, atât din sectorul privat cât și din cel public, care își reprezintă companiile la evenimente de business, care lucrează sau vor să se extindă într-un mediu internațional și care doresc să-și conducă mai bine echipele pentru atingerea obiectivelor companiei. Programul este potrivit pentru orice nivel profesional dar se pretează în mod deosebit managerilor responsabili cu Business Development.
Două zile de training intensiv ce include șase teme diferite concepute astfel încât participanții să dezvolte abilități pe care să le ia cu ei în orice inițiativă viitoare.
Partea I. Principiile
Cum ne dorim să fim percepuți în viața profesională.
,,Soft-skills’’ și impactul lor în succesul profesional:
- Încredere în propria persoană în orice situație.
- Controlul emoțiilor negative.
- Cum impunem respect fără comportamente negative.
Reputația profesională:
- Bârfa la birou.
- Etica muncii.
- Respectarea promisiunilor și a cuvântului dat.
- Achitarea datoriilor.
Despre respectul cuvenit profesiei și angajatorului.
Partea II. Limbajul
În care vorbim despre cum ne exprimăm.
Limbaj non-verbal:
- Postură și mers.
- Eleganță în gesturi: de la cum stăm pe scaun, la cum intrăm în mașină, la cum ne poziționăm pentru o fotografie oficială.
- ,,Omul-fermecător’’ – o analiză a limbajului non-verbal.
Limbaj verbal:
- Sofisticarea limbajului: de la dicție la elemente paraverbale.
- Prezentările și vorbitul în public: cum ne pregătim și ce pregătim.
- Comunicarea scrisă: de la reguli de redactare pentru un e-mail, follow-up și gafe până la feedback-ul în mediul online.
Partea III. Imaginea
De ce judecăm oamenii după aparență în mediul de afaceri?
O perspectivă multiculturală în ținuta profesională.
Sănătate și ritualuri de îngrijire.
Adecvarea la ocazie: dress-codes.
Cum ne construim o garderobă profesională, de la alegerea unui costum până la pantofi.
Asumarea deciziilor de cumpărare:
- Educarea gustului și formarea stilului personal.
- Între lux și opulență în mediul de afaceri.
- Cum investim în ceea ce purtăm în mediul de afaceri?
- Cum recunoaștem lucrurile ,,de calitate''?
- Cum păstrăm, împachetăm, curățăm aceste investiții?
Concret - despre buget.
Practic – împăturit haine pentru călătorii de business.
Partea IV. Omul de lume
Cum facem o primă impresie bună?
- În mediul online (Linkedin și alte platforme profesionale).
- În mediul offline: de la salut, la prezentări, la conversații mărunte.
Construirea relațiilor profesionale:
- Recomandări și cereri de contacte.
- Socializare.
Să nu plictisim: cum discutăm cu oricine cu ușurință, de la găsirea subiectelor comune la nonșalanță studiată.
Schimbul cărților de vizită (când, cum, ce să nu facem).
Evenimente de business:
- Valize, zboruri, mile și hoteluri.
- Cum ne pregătim pentru ele și ce facem după, pentru a asigura o continuitate a relațiilor profesionale.
Situații-dilemă în mediul profesional: de la cum răspundem la întrebări indiscrete la cum procedăm dacă uităm numele cuiva și alte gafe.
Partea V. Masa de afaceri.
Tacâmuri, pahare, aranjamentul mesei pe înțeles.
Experiența mesei de afaceri la restaurant:
- În rolul gazdei și în rolul invitatului.
- Organizare, invitații, așezarea la masă.
- Cine / cum comandă, cine / cum plătește.
- Discuții și gafe în timpul mesei.
Bucătării internaționale, specialități și obiceiuri la masă în:
- Bucătăria Europeană și bucătaria Orientului Mijlociu.
- Bucătăria Asiei de Sud-Est și bucătăria Orientului Îndepărtat.
- Bucătăria Americii de Nord și a Americii de Sud.
Practic – analiza aranjamentului mesei, cu o variație de tacâmuri, veselă și accesorii.
Partea VI. Zestrea
Tot ce poartă amprenta noastră profesională.
Moștenirea:
- Moștenirea personală pe care o lăsăm companiei.
- Moștenirea pe care compania pentru care lucrăm o lasă pieței.
Cum putem îmbunătăți spațiul și clădirea în care lucrăm? Măsuri minime cu impact major.
Papetăria de business (studiu de caz asupra a ceea ce numim ,,stationery”: cărți de vizită, plicuri, etc).
Cadourile - o perspectivă multiculturală.
Cum oferim, ce oferim și cum acceptăm cadouri în mediul de afaceri?
Practic – analiză cărți de vizită și papetărie de business.
Elena Scherl este Certified International Business Etiquette Consultant and Cross-Cultural Specialist, titlu obținut în 2018 la International Etiquette and Protocol Academy of London, instituție acreditată de către Buckingham Palace.
Înainte de a începe proiectul personal de training și consultanță în eticheta de afaceri, a lucrat zece ani în domeniul telecomunicațiilor internaționale (Business2Business) pentru companii din România și Albania ca și Director Regional de Vânzări (Europa, S.U.A. și Orientul Mijlociu), activitatea sa aflându-se la intersecția între Vânzări / Tehnic / Financiar, constând în închegarea relațiilor internaționale ale companiilor pentru care a lucrat, dezvoltarea rețelei de partneri cu companii din top 30 operatori telecom la nivel global, coordonarea înțelegerilor strategice între angajator și partneri și administrarea zilnică a portofoliului de conturi în vederea atingerii obiectivelor.
Înainte de a dezvolta o carieră în domeniul telecomunicațiilor, a lucrat câțiva ani în diferite țări (Italia, Grecia, USA), pe niveluri profesionale primare, învățând dedesubturile industriei ospitalității (bucătar, ospătar, vânzător haine, menajeră hotel, etc).
Sunt incluse: materiale curs, certificat de participare